lördag 12 november 2011

Vänligt

Jag har börjat växla över till ekologisk och allmänt vänlig hudvård. Första steget var en ansiktsbehandling + rådgivning med Dr Hauschkas produkter och idéer. Jag känner att jag måste göra slut på de krämer etc som jag har, och inte kan byta ut allt på en gång. Men en sak har jag startat med, och det är "den fettfria nattvården" och med det menas att man inte ska smörja in ansiktet alls när man går till sängs på kvällen. Huden arbetar på natten med bland annat celldelning och om en fet creme då ligger på den är den i vägen för förnyelseprocessen.[http://idena.webblogg.se/2010/january/sant-eller-falskt-om-hudvard.html] Det känns faktiskt ganska bra att gå och lägga sig utan att kladda ner kudden. Och på den vecka som gått tycker jag inte att jag fått problem med huden.
Snart ska jag investera i rengöring och rosenkräm.

Inga kommentarer: