torsdag 23 februari 2012

6 items: torsdagsreflektion

Alltså, det här är jättekul hittills! Kanske just på grund av att jag slog sönder jeansen på väg till jobbet i måndags. Det är provokationer och begränsningar som gör mig kreativ. Nästan varje dag har jag förändrat jeansen lite (i morse klippte jag jacket på benet större, och till nästa gång jag ska ha dem ska jag nog ha ett jack på det andra knät också. Det känns mer som om det är meningen då.)
Och nästa gång, alltså nästa 30 dagar, ska jag nog välja plagg som jag inte är lika intresserad av att bevara. Jag fick ett förslag på att klippa bort kragen på blusen och sätta på knät. Fast det tar emot med Altewai Saome-blusen...
Men - med lite ruffare plagg, så kan det bli ännu mer av ett projekt. Ännu mer som galningarna i boken Modemanifestet. (Man vill ju odla sin excentricitet ;-)

Inga kommentarer: