lördag 25 februari 2012

What's the point?

Tack för alla beundrande och glada tillrop! Jag vet inte om jag är så duktig precis - vet inte ens om jag klarar det - begränsning är ju förenklig. Men varför gör jag det? Egentligen.
Jag tänkte inte igenom det så noga, fick bara lust när jag läste om det. Men jag kan se flera positivt laddade anledningar:
  • Jag får syn på vad som finns i min garderob. Lite i taget visserligen, men jag tvingas använda varje plagg ordentligt.
  • För att få nån sorts variation måste jag vara kreativ inom vissa ramar. Det tilltalar mig. Gör det lättare, till och med.
  • Jag lär mig vilken typ av plagg som är användbara på riktigt. Som kan bli stommen i en vuxen och högkvalitativ basgarderob. (Jag har ju ändå fyllt 40!)
  • Jag får anledning att vädra fler accessoarer.
  • Det kanske blir billigt: Det är inte så kul att köpa kläder när det är typ 3 veckor kvar innan man får använda dem. (Fast jag är ändå sugen på kaninskjortan...)
  • Och det roligaste och mest oväntade - jag får lust att göra om plaggen efterhand. Jag är alldeles för mycket av en bevarare, men det blir för trist under dessa omständigheter. 
En sorts push, helt enkelt!

Inga kommentarer: