torsdag 22 mars 2012

Snabba svar från Acne

Jag skrev ett mail...

Hej!
Hur tar man hand om lädret i Pistol-stövlarna och Track bootsen? Det som är lite matt och kanske borstat (?). När jag klackade om mina Track Boots passade skomakaren om att putsa upp dem. Så nu är det blanka... Finns det något sätt att få tillbaka den coola matta looken?

Undrar,
Malin

... och fick ett snabbt svar:

Hej Malin, tack för ditt mail.
Jag förstår ditt dilemma. Ja, jag har varit med om samma sak när det gäller skomakare och det är lite trist att de inte vet om, att man inte skall putsa dem när de har en sån matt yta som de har. Dessvärre så är det så att det är svårt att få tillbaka den där ytan när de väl har blivit putsade. Om jag var du skulle jag spraya skorna med en impregneringsspray för att behålla skorna som de är nu. Det är det enda som skall behövas för dessa skor. Jag har haft mina i fyra år och jag har sprayat dem till och från under den tiden och de har hållt jättebra. Det som du dessutom skall göra är att sula om skorna men det hade du ju redan gjort. Har du fler frågor, tveka inte att höra av dig till mig igen.


Kind regards, Malou, Acne

Inga kommentarer: