onsdag 22 augusti 2012

Lugg

De två senaste gångerna jag har varit hos frisören så har jag lite obestämt antytt att man kanske skulle ha lugg? (Här klipps det inte ut några bilder ur tidningar eller tänks ordentligt i förväg inte - eventuellt för att  tiden från beslut att klippa mig och faktisk klippning vid båda tillfällena har understigit 20 minuter)

Dock - Båda gångerna - en snabbfrisör i Uppsala och en cool-frisör i Glasgow (som för övrigt fönade håret i minst 30 minuter - har aldrig varit så välfönad förut) - så har de sagt: Nej men nu har du ju sparat så länge... och så har det inte blivit något. Igår. Hos Ida på Hair Team. Jag sätter mig i stolen och hon frågar vad vi ska göra. Jag säger att jag inte riktigt vet. Hon säger att jag har alldeles för coola kläder till mesfrisyren och att i höst kommer luggen stort. Jag kapitulerar direkt och bestämmer mig för lugg. Ganska kort sådan. Ingen lugg i ögonen lugg här inte. Nix pix. Här kommer bilden.


Inga kommentarer: