lördag 9 februari 2013

Hur känns det nu, såhär en vecka in i utmaningen, Malin?

Hur funkar dina sex plagg? Några funkar jättebra: svarta kjolen, byxorna (om än inte så roliga), kimonon och koftan (som dock visade sig ha malhål (morr!!)) Riktiga garderobsklassiker oavsett antal plagg.
Andra funkar sämre - Yanagisawan som i teorin borde gå att ammaa i, men i praktiken var väldigt hal, och väldigt varm. Men några gånger till i februari ska jag försöka ha den. Den överstrykningsorange klänningen är ju omöjlig rent funktionellt och måste snarast göras om till kjol som planerat. Den kommer nog inte att räcka till både kjol och topp, vilket gör att jag "förlorar" en överdel. Om jag inte kommer på nåt supersmart medan jag klipper.

Saknar du något plagg? Skulle gärna haft en t-shirt eller annan tröja. Nu har jag ju egentligen ingen tröja, mer än koftan. (Som är väldigt v-ringad och avslöjar allt.)  

Känns något överflödigt/onödigt/svåranvänt? Ja, som sagt Yanagisawan är svåranvänd. De andra plaggen tycker jag gör sitt jobb. Brallor, kjol, kofta, kimonom som kavaj typ. Ja, och så den som jag ska klippa av på mitten.  

Vilka accessoarer funkar bäst för variation?
Förra gången tyckte jag att nagellack var en riktig humörhöjare och lekte loss med gradienter etc. Nu känner jag att jag vill ha rena, naturella naglar. Däremot gillar jag sjalar desto mer - värmer, skyler, finns i alla mönster och material. Hittills har jag haft en syrenlila, en ormskinnsmönstrad och en leovariant. Skor är ju också bra att variera med. Jag kan tänka mig (har inte testat än) att mina brallor kan kännas lite mindre jazziga med högskaftade stövlar, eller kanske med benvärmare. Då blir de mer som tajts. Ja, eller med benvärmare blir de kanske ännu jazzigare, förstås.

Hur tycker du att dina funkar, Sanna? Any regrets?

Inga kommentarer: