torsdag 24 april 2008

Attack-shop

I dag råkade jag attack-shoppa på Monki och Lindex.

På Monki blev det:
  • den ombloggade oversize-kavajen i svart
  • en perfekt snurrkjol, svart
  • ett par mystrikåknickers, av någon outgrundlig anledning faller jag alltid för detta plagg
  • en lite knasig collegetröjklänning med nattlinneskärning med stort och fint fågeltryck, grått!! halleluja!
  • En kakifärgad lite vidsnäv, knasigt men fint skuren, klänning
På Lindex blev det:
  • En svart top med puffärmar som hänger nere på ärmen, mycket bra modell för mig
  • en kritstrecksrandig stretchig blus/skjorta med vita kragar o manchetter, men denna kommer att åka tillbaka till affären
  • 8 par strumpbyxor, jag börjar bunkra inför Indien
  • 4 par trosor, samma som ovan
  • och så slank det förstås med två klänningar, likadana, i storlek 104 och 86.
På Lindex hade jag en 25% på hela köpet kupong, och dessutom fick man ett presentkort på 50:- för varje 300:-

5 kommentarer:

anna sa...

oj vilken fin klänning, tack för tipset!

Jenny sa...

Hej Anna och Mel E, jag hittade er blogg när jag började plugga på BHS. Jag minns att jag googlade på bibliotekarie + blogg och hittade till er! Vilken lyckoträff, även om det inte har handlat så mycket om just bibliotekarieyrket...:)Men nu blir jag så klart jättnyfiken på vad Anna ska göra i Indien? Jobba på bibliotek? Berätta!

Tack för en jättebra blogg som tog mig genom mina pluggår och första år som bibliotekarie, utan att tappa tron på att man inte måste ha Gudrun Sjödén-uniformen bara för att man jobbar på bibliotek!
/jenny

Åsa sa...

Klänningen var fin, det glömde jag säga vid frukosten.

Linda K sa...

oj vad du "råkade" shoppa mycket :D

Anna sa...

Fru A - ja den är ännu finare live tycker jag - den är inte i trikå!

Ynnet/Jenny - Vad roligt! :) Tack för den berättelsen. Jag ska jobbar på en internationell skola i en liten håla på en bergstopp, som "head librarian".

Åsa - tackar tackar!

Linda K - jo ibland så råkar man göra sånt vettu ;).