tisdag 8 april 2008

En bloggenkät

01. Hur länge har du bloggat? Jag lägger ner, i alla fall i det här formatet, på 5-årsdagen den 2 maj 2008.
02. Hur såg din bild av bloggar/bloggare ut innan du själv började blogga? Det var nördigt och jag älskade det.
03. Vilken var den första blogg du förälskade dig i? Det var en som hette Eva, men hon lade ner bloggen, hon har återuppstått några gånger, men nu vet jag inte om hon bloggar. Och Erik förstås.

Update: Eva återfunnen, tack agenten!

04. Hur känner du inför dina första blogginlägg, när du såhär i efterhand läser dem? Jag tycker ändå att jag satta prägeln rätt snabbt, ok det är inte så mycket ångest nuförtiden.
05. Hur många bloggar återvänder du till regelbundet som läsare? Helt ostrukturerat, men det är faktiskt ganska få nuförtiden, max 15.
06. Av de bloggar du läser, hur många procent är dagboksbloggar och hur många är ämnesbloggar (t ex teknikbloggar, modebloggar, politiska bloggar)? dagboksbloggar, föräldrabloggar och modebloggar.
07. Nämn en bloggare som verkar väldigt olik dig, vars blogg du tycker om. Pass.
08. Nämn en bloggare som verkar väldigt lik dig, vars blogg du tycker om. Jag är typ kär i Reb!
09. Vad tycker dina närmaste om att du bloggar? Jag bloggar ju knappt nuförtiden.
10. Tycker folk som känner dig att du är dig själv i din blogg? Tror jag nog!
11. Har du hittat en fungerande gräns för hur privat du vill vara i din blogg, eller tänjs den gränsen hela tiden? Det är inget problem.
12. Nämn några saker som du aldrig bloggar om, och varför. Det mesta som inte har med mode, skönhet eller konst att göra - i vid bemärkelse då. ;)
13. I vilken utsträckning bloggar du för att få bekräftelse, tror du? Uppenbarligen inte alls haha!
14. Tror du att man kan lära känna en person genom att läsa hennes/hans blogg? Ja delvis!
15. Har du träffat folk IRL (in real life) efter att ha fått kontakt med dem via bloggen? Massor! Några vänner har det också blivit.
16. Tror du att det kan vara skadligt för vissa personer att blogga? Allt kan vara skadligt för vissa personer.
17. Har du någonsin blivit sårad av någonting som skrivits till/om dig i kommentarer eller i andra bloggar? Och i sådana fall: Hur har du hanterat detta? Nej
18. Har du själv skrivit saker du ångrar i din egen eller andras bloggar? Inte som jag ångrar så mycket att jag kommer ihåg det nu i alla fall.
19. Hur ser bloggandets nackdelar ut, för dig? Just nu, bara det att jag delvis har tappat blogglusten.
20. Tror du att du fortfarande bloggar om två år? I sådana fall: Tror du att ditt bloggande har förändrats då? För 2 år sedan svarade jag nog självklart ja, nu har jag ingen aning. Då bor jag i Indien fortfarande (hoppas jag verkligen), och jag hoppas såklart att jag ska komma igång med ett Indienbloggande, åtminstone för den närmaste kretsen.
21. Tror du att bloggarna har (eller kommer att ha) någon inverkan på vår kultur, eller är de en grupp människor som mest påverkar varandra? Självklart påverkar bloggare både här och där!
22. Kan du sammanfatta kort vad ditt bloggskrivande har betytt för dig? Nya vänner, ett intresse, samlande, dokumenterande, roliga inbjudningar och gratisprodukter. ;)
23. Kan du sammanfatta kort vad bloggläsandet har betytt för dig? Nya vänner, trevliga stunder.
24. Nämn 5 bloggare som du vill ska svara på enkäten. Gör man sånt numera, skriver namn här alltså?

2 kommentarer:

Elin sa...

Funderade på om det var den här Eva som du saknade länk till: http://monkeytoys.com/evasfotodagbok/

Anna sa...

agent586 - Ja men där är hon ju! tack! :)