tisdag 22 april 2008

Branten och jag

Anna tycker att jag ska tävla hos Branten. Det är lockande - vinsten är kläder från Branten för 10000 spänn. Klart lättshoppat. Men några saker talar emot:
1. Man ska vara kund hos Branten. Jag har aldrig handlat där (är egentligen inget vidare på postorder). Men man kan shoppa även inom tävlingstiden (15-27 april).
2. Man ska kombinera plagg ur Brantens webbshop med sin egen garderob och illustrera kombinationerna på ett kreativt sätt. Ahhh, dels är jag inget vidare (alls!) på Photoshop eller andra bildhanteringsprogram och dels...
3. ...ska jag åka till Paris över helgen (mwohaha!) och har inte tiden.

Men jag har valt ut lite grejer som jag gärna skulle kombinera in i min garderob om jag hade tid och möjligheter att tävla.

- De här coola denimbrallorna med slamsor att knyta vid vristen eller knäna. Jag skulle ha dem med några av mina träskor och den lilla antracitgrå kortärmade polon med ett uns kashmir i.
- Beas ljuvliga liksom engelska klänning. Det skulle vara kul att bara ha nåt som hon har gjort! Plaggen är kul och hon verkar kul också. Ena dagen skulle jag ha dem med Johanna Vikmans lacktajts. Barfota. Och andra dagen skulle jag ha mina bröllopsskor i ljusrosa mocka med vristsnoddar.
- Och den här är skitsnygg! Med strumpbyxor, svarta eller skarpfärgade och lackträskorna. Eller med lacktajtsen och mc-bootsen. Med svart polo under, kanske, på vintern. Helst skulle jag vilja ha Hopes svarta stövletter med grå damsker i skinn, men dem äger jag inte och de finns inte hos Branten. Dessutom är de för höga för mig. Apropå höga, så skulle jag även testa denna klänning tillsammans med kappa & skor från LaRedoute/Cacharel. Zebra som zebra.
- Manschettknapparna skulle jag ha på farfarsskjortorna, som kräver det. Och ovanpå dem passar H&Ms svarta klänning bra, det vet jag.
- Orvings leggings skulle kunna bli favoriter, de ser så supersköna och hängiga ut. Jag är dock inte säker på vad man har till. Inget typ. Bikini-top? (Fast så skulle jag ju aldrig gå omkring...)
- Och så Ylva Liljefors väska med både tofsar och blommor. Den är helt otrolig. Komplett i sig själv på något sätt, och passar däför till allt. Jag skulle ha den jämt.

2 kommentarer:

Anna sa...

du ser ju! du skulle vinna!

Malin sa...

:-) Nu skulle man haft ett sånt där garderobs och klippdocksprogram och alla sina kläder fotograferade!