tisdag 29 april 2008

Ögonbryn

Jag fick ett infall och gick och färgade och plockade ögonbryn, samt färgade fransarna. Jag gick till ett ställe som ligger precis vid jobbet i Huddinge. Jag tycker nog att formen blev bra på brynen, och färgen blev också bra. Men vad jag inte hade räknat med var att vaxa brynen i stället för att plocka dem. Det blev i och för sig bra, men jag går nog inte dit igen. Jag föredrar helt klart plockning framför vaxning just av ögonbryn. Nu är det svullet och rött, och även om smärtan var kortare så var den jobbigare.

Men nu har jag i alla fall snygga bryn till på fredag!

Update: Jag hade ju även tänkt skriva om att jag framöver troligen varken kommer att vaxa eller plocka, i Indien är det threading som gäller. Ni kanske minns att det var väldigt inne för några år sedan, när det kom en threading-expert till NK. Finns hon kvar förresten? Däremot inser jag att det kanske inte är så hett med ögonbrynsfärgning i Indien, i alla fall inte i nån färg som passar mig.

Inga kommentarer: